Breathing-control-break

Check din kontrolpause!

Kontrolpausen giver dig et fingerpeg om hvor godt dit helbred er lige her og nu!

Sådan tager du din kontrolpause:

Træk vejret stille og roligt ind og ud gennem næsen. Efter en udånding holder du dig for næsen og ser hvor mange sekunder du kan holde vejret uden du bliver stresset og kan trække vejret normalt bagefter!

under 10 sekunder – rigtig dårlig livskvalitet fordi du ikke er så rask som du kunne ønske dig
10-20 sekunder, lidt bedre livskvalitet, du har stadig mange af de symptomer der generer dig
20-30 sekunder, din livskvalitet er betydelig bedre – du har færre generende symptomer
30-40 sekunder, nu er du ved at have det meget bedre – du har ikke de store begrænsninger i dagligdagen
40-60 sekunder, du er godt på vej til at være fri for mange livsstilssygdomme!

Når din kontrolpause er over 40 i 6 mdr. er du astmafri!

 

Brug uret til at checke din kontrolpause

  • :
  • :

Bloggen

Styrke & Balance Hjemmetræning

Mennesker med f.eks. astma og KOL har i særdeleshed godt af motion. Øvelserne i denne pjece er velegnet til alle der vil være lidt mere fysisk aktive. Selv om det ser let ud, kan vi sagtens nå at blive forpustede!

læs mere

Stoleøvelser til din hjemmetræning

stoleoevelser til din hjemmetraining 1. Pjece Hvis du kender en der lider af KOL og har svært ved at deltage i træning er her nogle ret gode øvelser. Øvelserne kan gøres hjemme, med eller uden hjælp af en stol. Meningen er at gøre livet lidt lettere og øge... læs mere

Hoster du hele tiden?

Hold op med at hoste! Sæt dig ret op og ned sådan at du føler at du sidder god og behageligt
Slap alle dine muskler af, ja vær fuldt og helt afslappet. Start med at tjekke at dine skuldre er helt nede på plads og ikke oppe i nærheden af dine ører – heller ikke om vinteren er de gode ørevarmere! Altså helt afslappede skuldre.

læs mere

Husk at besøge AstmaCares spændende shop!

Gå til shoppen

Pin It on Pinterest

Share This