0 emner

Hvor godt dit helbred er lige nu og her!

Kontrolpausen giver dig godt et fingerpeg om det.

Sådan tager du din kontrolpause:

Træk vejret stille og roligt ind og ud gennem næsen. Efter en udånding holder du dig for næsen og ser hvor mange sekunder du kan holde vejret uden du bliver stresset og kan trække vejret normalt bagefter!

< 10 sekunder – rigtig dårlig livskvalitet fordi du ikke er så rask som du kunne ønske dig
> 10 sek. lidt bedre livskvalitet, du har stadig mange af de symptomer der generer dig
> 20 sek. din livskvalitet er betydelig bedre – du har færre generende symptomer
> 30 sek. nu er du ved at have det meget bedre – du har ikke de store begrænsninger i dagligdagen
> 40 sek. du er godt på vej til at være fri for mange livsstilssygdomme!

Når din kontrolpause er over 60 sek. i 6 mdr. er du astmafri!

Brug uret til at checke din kontrolpause

  • :
  • :

Bloggen

Stimulering af vagus-nerven og immunsystemet

I 1998 opdagede neurokirurgen Kevin Tracey en klar forbindelse mellem nervesystemet og immunsystemet. Han ønskede at undersøge sin hypotese om at stimulering af vagusnerven kunne lindre skadelig betændelse. Til forsøget brugte han rotter. Det han fandt ud af er, at...

læs mere

Stress, betændelse og sygdom

Set ud fra et sundhedsperspektiv - hvis vi definerer stress som en forstyrrelse af homeostasen, begynder betændelse ofte som kroppens naturlige reaktion på stress. Hvad mere er, at en kronisk, let betændelsestilstand har vist sig at indikere en overaktiv kamp- eller...

læs mere

Vagusnerven og den autonome balance

Alvorlig udtømning af acetylcholin har været forbundet med mange tilstande, herunder Alzheimers. Vagusnerven er hovedkilden til den anden gren af ​​ANS, det Parasympatiske NerveSystem (PNS) 1. Mens det sympatiske nervesystem udløser kamp eller flugt, er den vagus-ledede PNS ansvarlig for hvile og fordøjelse.

læs mere

Vagusnerven og forbindelsen til hjerte-vejrtrækning-hjerne

Under rejsen gennem kroppen leverer vagusnerven nervetråde til hjertet, åndedræts-systemet og mave-tarmsystemet, og når den nederste del af de nederste områder af vores indvolde.
Vagusnerven er den mest omfattende kranienerve i menneskekroppen og er blandt andet ansvarlig for mange funktioner i munden, herunder tale, appetitkontrol og endda opkastning.

læs mere

Foretag ændringen – Lav skiftet

Vi har alle en tærskel, hvor vejrtrækning gennem munden føles nødvendig
Uanset dit udgangspunkt, uanset om du begynder at hvæse under din træning eller når du bare prøver at rejse dig fra sofaen, kan du begynde at forbedre din kondition ved at genoprette vejrtrækning gennem næsen.

læs mere

Kom den stoppede næse til livs

Få fri passage i din næse. Hvordan det? Fordi næsen er designet til at regulere luftindtag. Det forbedrer skiftet til vejrtrækning gennem næsen betydeligt og reducerer symptomerne på en lukket næse helt dramatisk på lang sigt.

læs mere

Husk at besøge AstmaCares spændende shop!

Pin It on Pinterest

Share This