0 emner

Den bedste hoste”saft” – hvad er det?

Må indrømme, jeg tager midlet forebyggende!

Gerne ofte – og når jeg ser en god film i TV!
Hvilket middel er det lige jeg taler om?

CHOKOLADE 😍

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Professor Alyn Morice, er en respekteret myn
dighed inden for alle ting der relaterer sig til hoste og åndedræts-medicin. 

Den gode nyhed fra Alyn Morice er, at chokolade kan lindre hoste bedre end codein-sirup. Det gør den ved at danne en klæbrig overtræk, der beskytter nerveenderne i halsen, der får dig til at hoste.

Professor Morice forklarer, at der er naturligt forekommende hostedæmpende ingredienser i kakao. Viskositeten af den smeltede chokolade overtræk gør det muligt for chokoladen at komme i kontakt med halsens nerver og berolige dem. 
Professoren taler ikke om det skal være lys eller mørk chokolade – så bare spis løs af din favorit chokolade, nu i sundhedens navn!
Jeg vil nu gå fuldt ind for mørkt chokolade da den indeholder lagt flere naturlige antioxidanter! 

Fordelen er jo også at du ikke bliver søvnig som du kan blive af bivirkningerne af codein.

Hvad så med at drikke en kop varm chokolade?
Er det lige så godt og effektivt?

Desværre nej.

Det er stadig hyggeligt at tage sig en kop varm chokolade.

Som hostesaft, gør den ikke gavn.

Det er ganske enkelt fordi den ikke har chokoladens tyktflydende karakter. Den varme kop chokolade er en stærkt fortyndet chokoladeopløsning og når ikke at hæfte sig i svælget.
Derfor er det iflg. professor Morice langt bedre at ”sutte” på et stykke mørkt chokolade så det smelter lige så langsomt og flyder gennem halsen hvor den kan ”hænge fast” lidt længere i halsen og dermed berolige nerveenderne i halsen som er blevet aktiveret ved den gentagelsen af at hoste, næsten bogstaveligt hele tiden.

Hvor mange stykker chokolade?

Det, siger professor Morice heller ikke noget om – så indtil hosten går over. Dvs. når nerveenderne i halsen får ro til at falde til hvile.

Dybest set er det der sker ved at lade chokoladen flyde langsomt gennem halsen, at hosterefleksen afbrydes. Når refleksen er sat i bero betyder det ikke, at der ikke igen bliver brug for et nyt stykke chokolade. 

Noget af det vigtigste er virkelig at stoppe hosterefleksen. Derfor er at drikke en slurk vand også en mulighed … når du er blevet træt af at spise chokolade 😉

 

Næst efter at have fået berolige nerveenderne, er det vigtigt ligeledes at afbryde reflekserne når der igen kommer en krilren. Lige så snart du fåler den svageste krilren, synk eller tag en slurk vand. Det afbryder refleksen, nerveenderne kommer ikke igang at gentage refleksen.

Det er noget der skal øves, for det kan godt tage lidt tid både at blive opmærksom på krilren, det mindste tegn – til at tage en slurk vand eller synke. Det skal gøre flere, mange, gange. Så jo bedre du bliver til at opdage at der er et hosteanfald på vej, jo hurtigere kan du selv gribe ind.

Professor Morice fortæller her om kronisk hoste. Desværre er interviewet på engelsk. Alligevel er det banebrydende for vores forståelse af hvad hoste er!
Som professoren starter med at sige, blev hans interesse for kronisk hoste vagt da han fandt ud af, at når patienten fik en bestemt type medicin startede patienten med at hoste. Tog han medicinen fra patienten, stoppede hosten – det er mere end 30 år siden! Og mange studier siden.

På sitet https://www.selfnostics.com/ kan du købe den test professor Morice fortæller om han har udviklet til at hjælpe dig af med din kroniske hoste.

 

YOUTUBE.COM

Professor Alyn H. Morice on Chronic Cough diagnosis

Alyn Morice MD, Professor of Respiratory Medicine Head of Division of Cardiovascular & Respiratory…

Giv din vejrtrækning et tjek

Har du en mistanke om, at din vejrtrækning ikke er helt som den skal være, vil jeg gerne hjælpe dig. 
Jeg hjælper mennesker der hyperentilerer, overventilere, overånder – kært barn har mange navne. Mange gange hedder det også kronisk, skjult hyperventialtions syndrom. Det er når det er svært at sætte fingeren lige på der hvor årsag/virkning er svær at finde. Det oplagte og på ingen måde skjulte kunne være astma, KOL, allergier, forhøjet blodtryk, søvnapnø og andre lidelser der har forbindelse med åndedrættet. 

Metoden henvender sig til både børn, unge, voksne og ældre med vejrtrækningsproblemer fordi øvelserne bliver tilpasset til lige præcis dit behov!

Det er mere end 10 år siden jeg begyndte at arbejde efter den metode der hedder Buteyko åndedrætsmetoden. 
Den sætter dig i stand til at få mere ud af din sport og motion. Eller bare en væsentlig øget livskvalitet og sidst men ikke mindst være aktiv med dine børn, børnebørn, blive en bedre motionist.

Et besøg hos mig erstatter ikke besøget hos din læge. Får du medicin skal du huske at rette dig efter de anvisninger du har fået af din læge.

Slå på tråden, den trådløse 40403401 eller send mig en mail på mailto:lwb@astmacare.dk

 

Modtag spændende nyhedsbreve

Modtag spændende nyhedsbreve

Få de seneste nyheder, informationer og tips & tricks fra AstmaCare og ButeykoClinic!

Tillykke ... husk at checke din mail (og spam folderen), og godkend for at modtage vores emails.

Pin It on Pinterest

Share This