0 emner

Først og fremmest, bussemænd er godt!

For det betyder, at du primært trækker vejret gennem næsen og det er faktisk rigtig godt.

Mere end 90% voksne mennesker piller næse! Det er lige som det skal være. Du kan fjerne skidtet der er samlet i din næse i løbet af få øjeblikke. Det er en rigtig god ide. 
Men … brug lige et lommetørklæde og lad være med at bruge snottet som en lille snack – det er faktisk en virkelig dårlig ide.

Alle de ting i luften vi ikke kan se, bliver filtret i næsen så det ikke ryger ned i lungerne. I stedet sætter det sig fast i ”vindfanget” altså den del af næsen der stikker frem. Der er både vira, bakterier, svampespore og pollen i luften.  
Vira og bakterier mest i sæsoner for forkølelser og influenza og pollen i foråret – indendørs er der hele året mulighed for forskellige allergener.

Hovedingrediensen i bussemanden er vand, geleagtige proteiner som giver det en klæbrig konsistens og specielle proteiner der øger immunforsvaret fordi de fjerner baciller. De proteiner er specielt værdifulde fordi bussemændene vrimler med vira, f.eks. forskellige former for influenza.  

Så det at lade bussemanden vandre ned i munden, gør at du alligevel udsætter din krop for disse patogener, sygdomsfremkaldende mikroorganismer som næsen har fanget.

Børn er nogle gange også slemme til lige at lade et par bussemænd ryge ned. Hjælp dit barn til at lære at det er helt OK at pille bussemænd og at det er allerbedst hvis de ikke ryger i munden.
Så det at give en god vane videre er en gave til børnene.

Så, se bussemændene som en slags fluepapir ”fluefangere/bacille-fangere” mod influenza, pollen og svampesporer. Og når vi fortsætter med at trække vejret, gør luften der kommer gennem næseborene at slimen bliver hård, altså en bussemand! Nu er det så ganske enkelt at nyse, eller pudse næsen – eller pille den ud – uden at den smutter i munden i tankeløshed.

Jeg har hørt flere hævde, at det at spise sine bussemænd kan styrke vores immunforsvar. Altså træne vores krop til at genkende og angribe invaderende mikrober – jeg har forsøgt at finde videnskabelige beviser for det og er ikke faldet over beviserne endnu.

Video om bussemænd

Mange Påskehilsner

 

Giv din vejrtrækning et tjek

Har du en mistanke om, at din vejrtrækning ikke er helt som den skal være, vil jeg gerne hjælpe dig. 
Jeg hjælper mennesker der hyperentilerer, overventilere, overånder – kært barn har mange navne. Mange gange hedder det også kronisk, skjult hyperventialtions syndrom. Det er når det er svært at sætte fingeren lige på der hvor årsag/virkning er svær at finde. Det oplagte og på ingen måde skjulte kunne være astma, KOL, allergier, forhøjet blodtryk, søvnapnø og andre lidelser der har forbindelse med åndedrættet. 

Metoden henvender sig til både børn, unge, voksne og ældre med vejrtrækningsproblemer fordi øvelserne bliver tilpasset til lige præcis dit behov!

Det er mere end 10 år siden jeg begyndte at arbejde efter den metode der hedder Buteyko åndedrætsmetoden.

I dag tilbyder jeg der også træning vha. Capnotraining som er meget effektiv til at bringe din vejrtrækning i balance.

Den sætter dig i stand til at få mere ud af din sport og motion. Eller bare en væsentlig øget livskvalitet og sidst men ikke mindst være aktiv med dine børn, børnebørn, blive en bedre motionist.

Et besøg hos mig erstatter ikke besøget hos din læge. Får du medicin skal du huske at rette dig efter de anvisninger du har fået af din læge.

Slå på tråden, den trådløse 40403401 eller send mig en mail på mailto:lwb@astmacare.dk

Modtag spændende nyhedsbreve

Modtag spændende nyhedsbreve

Få de seneste nyheder, informationer og tips & tricks fra AstmaCare og ButeykoClinic!

Tillykke ... husk at checke din mail (og spam folderen), og godkend for at modtage vores emails.

Pin It on Pinterest

Share This