Nattetisseri

Det kan lade sig gøre, helt naturligt, at stoppe nattetisseriet både for børn og voksne. Mange gange har de hyppige natlige besøg på toilettet en ganske naturlig forklaring. Og en forklaring som vi på ingen måde tænker på som noget af det første. Hjælpen er, helt simpelt at lære den rigtige vejrtrækning, både dag og nat.

læs mere

Stamcelleterapi til mennesker med KOL

        Jeg begynder at fatte en smule håb for os med KOL! Måske lyder stamcelleterapi for håbefuldt – jeg kan godt lide at se på muligheder! Måske bliver det også en mulighed for danske patienter? Der er fire behandlingssteder. De ligger i hhv....

læs mere

Funktionel vejrtrækning

På Capno-traineren kan du følge med i:
PCO2 (p’et står for partialtryk) som en bølgeform målt i mmHG
End-tidal CO2 realtid og gennemsnitlige, i mmHG
Gennemsnitlig vejrtrækningsrate pr. minut
Luftstrøm, herunder også afbrudt udånding, forceret udånding, vejrholdning og gispen.

læs mere

Stop Søvnapnø

Søvnapnø er når du ubevidst holder vejret når du sover.
Set med den russiske læge og videnskabsmand Dr. Konstantin Buteykos fokus, opstår søvnapnø fordi luftvejene bliver blokeret under søvnen som følge af overdreven og tung vejrtrækning.

læs mere

Hvorfor skal vi spise krydderier?

I dag omfatter mange farmakologiske klasser af lægemidler faktisk prototypen af et naturligt produkt. Det opdagede vi gennem studier af traditionelle kure og folkemusik som det blev overleveret og brugt af det oprindelige naturfolk.

læs mere

Styrke & Balance Hjemmetræning

Mennesker med f.eks. astma og KOL har i særdeleshed godt af motion. Øvelserne i denne pjece er velegnet til alle der vil være lidt mere fysisk aktive. Selv om det ser let ud, kan vi sagtens nå at blive forpustede!

læs mere

Stoleøvelser til din hjemmetræning

stoleoevelser til din hjemmetraining 1. Pjece Hvis du kender en der lider af KOL og har svært ved at deltage i træning er her nogle ret gode øvelser. Øvelserne kan gøres hjemme, med eller uden hjælp af en stol. Meningen er at gøre livet lidt lettere og øge...

læs mere

Hoster du hele tiden?

Hold op med at hoste! Sæt dig ret op og ned sådan at du føler at du sidder god og behageligt
Slap alle dine muskler af, ja vær fuldt og helt afslappet. Start med at tjekke at dine skuldre er helt nede på plads og ikke oppe i nærheden af dine ører – heller ikke om vinteren er de gode ørevarmere! Altså helt afslappede skuldre.

læs mere

Pin It on Pinterest

Share This